BMW i7 izbrauc uz ceļa ar cietvielu akumulatoru no Solid Power

BMW i7 ar Solid Power cietvielu bateriju: pirmais tests uz ceļa

BMW un Solid Power uzsākuši reālas ceļa pārbaudes ar cietvielu bateriju tehnoloģiju (ASSB), lai nākotnē nodrošinātu lielāku enerģijas blīvumu un drošību elektroauto segmentā.

BMW pārceļ cietvielu akumulatoru (ASSB) tehnoloģiju no laboratorijas uz īstu ceļu testēšanu. Minhenes apkaimē ir uzsākti izmēģinājumi ar BMW i7, kas aprīkots ar prototipa akumulatoru, izstrādātu sadarbībā ar ASV uzņēmumu Solid Power. Tas ir pirmais pilnībā cietvielu baterijas šūnu demonstrējums reālajā automašīnā — nozīmīgs pavērsiens, kas var izmainīt elektrotransporta nākotni.

Atšķirībā no parastajām litija jonu baterijām, ASSB šūnas izmanto sulfīdu bāzes elektrolītus un nesatur šķidrumu komponentes. Tas būtiski samazina aizdegšanās risku un uzlabo termisko stabilitāti. Veiktspējas ziņā šūnas jau sasniedz enerģijas blīvumu 330 Wh/kg, ar potenciālu palielināt līdz 390 Wh/kg. Šāds blīvums nozīmē lielāku nobraukumu bez svara pieauguma — būtiska priekšrocība elektroauto konstrukcijā.

BMW i7 testa baterija apvieno Gen5 modulāro arhitektūru — uzbūvētu ap prizmatiskām šūnām — ar jauniem integrācijas konceptiem, īpaši paredzētiem ASSB. Inženieri rūpīgi novēro šūnu izplešanās uzvedību, spiediena kontroli un temperatūras regulēšanu. Šo pārbaužu rezultāti palīdzēs noteikt nākamo bateriju attīstības posmu.

BMW un Solid Power sadarbojas jau kopš 2016. gada. Viņu sadarbība padziļinājās 2022. gada beigās, kad BMW iegādājās pētniecības licenci un paziņoja par plāniem palaist prototipu cietvielu šūnu ražošanas līniju CMCC rūpnīcā Parsdorfā, netālu no Minhenes. Šis solis ir izšķirošs R&D mērogošanai un atkarības samazināšanai no ārējiem piegādātājiem.

BMW akumulatoru šūnu un moduļu attīstības viceprezidents Martins Šusters šo i7 projektu raksturo kā “perfektu piemēru BMW tehnoloģiski atvērtajai pieejai”. Viņš uzsvēra svarīgumu veidot iekšējas kompetences, vienlaikus sadarbojoties ar inovatīviem partneriem.

No Solid Power puses, izpilddirektors Džons Van Skoters raksturoja testa auto kā pirmo reālo piemēru, kurā izmantotas pilnībā cietvielu bateriju šūnas. Tas ir drosmīgs apgalvojums, kas uzsver šī brīža tehnoloģisko nozīmīgumu.

Tomēr izaicinājumi saglabājas — sākot ar ražošanas mērogošanu līdz izmaksu efektivitātei — taču fakts, ka i7 ASSB jau atrodas uz publiskajiem ceļiem, liecina par tehnoloģijas briedumu. Ja attīstība turpināsies pēc plāna, cietvielu baterijas drīz varētu kļūt par BMW nākamās paaudzes elektroauto sirdi, tostarp arī gaidāmo Neue Klasse platformu, kuras debija plānota 2025. gadā.

Avots BMW