Toyota prezentējusi RAV4 krosoveru jaunajā, jau sestajā paaudzē. Automobilis debitēja vienlaikus vairākās pasaules vietās — ASV, Japānā un Eiropā. Toyota oficiāli prezentējusi RAV4 jaunās paaudzes modeli.
Japānā notika pasaules pirmizrāde jaunajam Toyota RAV4 2026. gada modelim. Sestās paaudzes modelis saglabājis iepriekšējos gabarītus, taču saņēmis būtiskus uzlabojumus tehnikā, dizainā un tehnoloģijās. Pirmo reizi krosovers būvēts, izmantojot programmatūras platformu Arene, kas pārvērš to par “programmiski definētu automobili”.
Jaunums tiks piedāvāts hibrīda (HEV) un uzlādējamā hibrīda (PHEV) versijās. RAV4 PHEV saņēmis jaunu sistēmu ar palielinātu nobraukumu līdz 150 km elektriskajā režīmā un iespēju ātri uzlādēt bateriju līdz 80% 30 minūšu laikā. Pieejama arī V2H funkcija – elektroenerģijas padeve no auto uz māju. Palielināts elektromotora jaudas pieaugums (+12%) vēl vairāk uzlabo apvidus spējas.
Salons veidots pēc koncepcijas “salas arhitektūra”: ekrāni un vadības elementi sagrupēti vadītāja ērtībai. Uzlabota ergonomika, multimediju sistēma darbojas uz jaunas platformas ar balss vadību un personalizāciju.
Bagāžas nodalījuma tilpums palielināts līdz 749 litriem. Pieejami trīs dizaina varianti: pilsētas CORE, apvidus ADVENTURE un sportiskais GR SPORT ar pārregulētu piekari, pastiprinātu virsbūvi un aerodinamisko apdari. Drošību nodrošina jaunā Toyota Safety Sense sistēma ar funkcijām, piemēram, automātisko apstāšanos vadītāja slikta pašsajūtas gadījumā un pēkšņu paātrinājumu nomākšanu.
Jaunais RAV4 tiks pārdots 180 valstīs.
Kā tas izskatās?
Jaunā RAV4 dizains var atšķirties atkarībā no modifikācijas. Sestajai paaudzei ir trīs versijas. Parastā versija ar nosaukumu Limited (Core) ieguvusi C veida apgaismojuma elementus, bezrāmja radiatora resti virsbūves krāsā un lielus gaisa ieplūdes atveres. Auto aprīkots ar reljefainu dzinēja pārsegu, melnu jumtu un oriģināliem lukturiem ar LED vertikālajām joslām. Atkarībā no komplektācijas tiek piedāvāti 17, 18 vai 20 collu diski.
Apvidus versija Woodland saņēmusi lielākus jumta reliņus, citu priekšējo bamperi ar papildu LED gaismām, “zobainas” riepas, kā arī palielinātu klīrensu par 13 mm.
Savukārt sportiskā GR Sport versija izceļas ar masīvu spoileru, radiatora resti ar jaunu rakstu, sarkaniem bremžu suportiem un spīdīgām dekoratīvajām ielaidēm.
Toyota RAV4 interjers
Salona noformējumā izmantoti leņķiski dizaina risinājumi, kas skar, piemēram, centrālo konsoli un stūri. Jaunais Toyota RAV4 aprīkots ar 12,3 collu digitālo instrumentu paneli un skārienekrānu no 10,5 līdz 12,9 collām (atkarībā no komplektācijas). Augstākajās versijās pieejams arī projekcijas displejs.
Salonā saglabātas fiziskās pogas, lai gan to ir kļuvis mazāk. Krosovers saņēmis arī kompakto pārnesumu sviru.

Vadītājam pieejama JBL Premium Audio premium klases audio sistēma ar deviņiem skaļruņiem un Toyota Safety Sense 4.0 ADAS palīgsistēmu komplekss. Woodland versijai pieejami speciāli mitrumu uzsūcoši paklāji, bet GR Sport versijai — alumīnija pedāļu uzlikas un sporta sēdekļi no Gazoo Racing.
Kas ar tehniku?
Jaunais RAV4 būvēts uz modernizētās TNGA-K platformas. Pašlaik modelis tiek piedāvāts tikai hibrīda versijās:
- HEV (neuzlādējamais hibrīds) – paredzēts Japānai un ASV
- PHEV (uzlādējamais hibrīds) – paredzēts Eiropai
Abos gadījumos hibrīda spēka agregāts ietver 2,5 litru benzīna dzinēju.
RAV4 HEV būs pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan pilnpiedziņu, jauda — 229 vai 239 ZS (atkarībā no versijas). Savukārt PHEV būs pieejams tikai ar pilnpiedziņu, ar 324 ZS jaudu.
Tikai ar elektrību krosovers var nobraukt līdz 80 km, un baterijas iespējams uzlādēt līdz 80% tikai 30 minūtēs.
Cik tas maksā Toyota RAV4 2026?
Pārdošanas sākums pagaidām nav oficiāli izziņots. ASV, pēc provizoriskas informācijas, krosovers nonāks tirdzniecībā līdz 2025. gada beigām.