Apgalvo, ka šādu nodomu atbalsta pat Francijas valdība. Stellantis un Renault vadītāji kategoriski noliedza izskanējušās ziņas par abu autoražotāju iespējamu apvienošanos, lai izveidotu jaunu “autoražošanas lielvaru”. Baumas pirmo reizi parādījās 2024. gada sākumā, pateicoties Itālijas mediju publikācijām. Savukārt nesen izdevumā First Online tika apgalvots, ka apvienošanās mērķis esot jauna Eiropas milža radīšana, kas spētu atņemt Toyota titulu kā lielākajam autoražotājam pasaulē, kā arī pārspēt Volkswagen Group, kas šobrīd ir vadošais autoražotājs Eiropā.
Vēl vairāk — saskaņā ar mediju rīcībā esošo informāciju, Francijas prezidents Emanuels Makrons atbalsta šo ideju, iestājoties par stratēģisku aliansi starp Renault un Stellantis, lai stiprinātu Eiropas autobūves sektoru.
Oficiālie noliegumi
Stellantis izpilddirektors Karloss Tavaress nesenā preses sarunā šīs ziņas nosauca par “tīrām spekulācijām“. Arī Renault vadītājs Luka de Mēo, uzstājoties uzņēmuma pasākumā Parīzē, tās raksturoja kā “baumas” un “minējumus“.
Tomēr skaidrs, ka Francijas valdība ir ieinteresēta abu zīmolu nākotnē — tai pieder 15% akciju Renault un 6,1% Stellantis. Tajā pašā rakstā minēts, ka Makrons vēlētos, lai jaunizveidotās grupas vadītājs kļūtu Luka de Mēo, bet arī Stellantis padomes priekšsēdētājs Džons Elkans esot atbalstījis šo ideju.
Itālijas mediji: iespēja pievienoties arī BMW
Itālijas mediji spekulē arī par iespējamo BMW pievienošanos aliansei kā trešajam partnerim, lai nodrošinātu pieredzi augstākās klases elektromobiļu izstrādē. Sagaidāms, ka visu trīs zīmolu vadītāji varētu tikties Parīzes autoizstādē, kas atklāsies jau nākamnedēļ. Gan Tavaress, gan de Mēo plāno apmeklēt šo reizi divos gados notiekošo izstādi.
Kad Reuters jautāja de Mēo, ko viņš plāno pārrunāt ar Tavaresu izstādē, viņš tikai nevērīgi atbildēja: “Es vienkārši sasveicināšos, kā vienmēr.“
Elkans: “Mēs neplānojam nevienu apvienošanos”
Stellantis padomes priekšsēdētājs Džons Elkans pirmdien oficiāli noliedza apvienošanās plānus, komentējot mediju spekulācijas par iespējamu apvienošanos ar Renault:
“Mēs neapsveram nekādu apvienošanos ar citiem ražotājiem,” — norādīja Elkans, uzsverot, ka grupas fokuss ir uz tās ilgtermiņa biznesa stratēģijas īstenošanu.
Elkans vada arī Exor — Aņelli ģimenes investīciju holdingu, kas ir lielākais Stellantis akcionārs.
Reakcija tirgū un politiskā spriedze
Svētdien Il Messaggero ziņoja, ka Francijas valdība, kurai pieder būtiskas daļas Renault un Stellantis, apsver apvienošanās iespēju. Pirmdien Renault akcijas pieauga par vairāk nekā 4%, taču pēc Elkana komentāriem kritās līdz 1%.
Renault tirgus vērtība šobrīd ir būtiski zemāka par Stellantis, kas izveidojās 2021. gadā, apvienojoties PSA Group un Fiat Chrysler un apvienojot tādus zīmolus kā Fiat, Peugeot un Jeep.
Analītiķi no Equita brīdina, ka šāds darījums saskartos ar konkurences ierobežojumu šķēršļiem un sociālajām sekām, ko radītu rūpnīcu dublēšanās Francijā.
Tikmēr Itālijas valdība kritizējusi Stellantis, apgalvojot, ka tās darbība nesaskan ar nacionālajām interesēm. Rūpniecības ministrs Adolfo Urso pat izteicis iespēju, ka Itālijas valdība varētu iegūt daļu Stellantis, lai līdzsvarotu Francijas ietekmi uzņēmumā.